My LoViNg FaMiLy

My LoViNg FaMiLy

Tuesday, August 10, 2010

Bulan Ramdhan Al-Mubarahkh

assalamualaikum W.B.T

Tidak terlambat lagi rasanya aku dah ucapkan kepada semua "selamat menyambut Bulan Ramadhan Al Mubarakh".
hari merupakan ari pertama aku akan berpuasa setelah berniat berpuasa dan juga bersahur yang agaknya telah sempurna n banyak....Alhamdulillah...jika nak dibandingkan dengan orang lain yang mungkin ada yang tidak berkemampuan...mungkin hanya bangun sahur hanya dengan meneguk air sahaja....
aku juga bersyukur dengan apa yang aku dapat sekarang iaitu dengan rezeki yang ada dapatlah aku meneruskan hidup serta dengan umur yang panjang ini dapatlah aku menunaikan ibadat puasa pada bulan ramadhan ini....
pada tahun ini aku berpuasa dengan gelaran pelajar dan berada dihostel...tetapi dalam masa yang sama aku akan balik untuk berpuasa,berbuka dan bersama isteri n anak2 yang tersayang di kg (putrajaya)...aku akan memberi semangat kepada isteri yang menjadikan dugaan yang lebih lagi pada bulan ramadhan ini...pada bulan ini ia akan bertambah penat la aku kira...kerana tambah satu lagi dugaan iaitu untuk bangaun masak untuk bersahur bagi hero aku sorang tu...hero tu thn ni dia cakap nak mula berpuasa...alhamdulillah dapatlah kiranya dia berpuasa habis untuk thn nie...ataupun sebagai latihan setakat mana dia dapat menahan diri drpd makan dan minum serta perkara2 yang boleh membatalkan puasa...setakat mana dia tahan biaqlah dia berpuasa...latihan untuk masa akan datang...tapi aku akan doakan hero aku n wife aku yang tersayang dapat menempuh dugaan ini dengan hati yang tabah n tenang agar dapat menjalankan ibadah ini dengan sempurna dan mendapat shafaat drpd Allah S.W.T...
inilah menu bersahur aku pada hari ini....Alhamdulillah...
roti gardenia kismis + air milo + buah kurma + air masak ( sorry pc problem untuk upload gambaq )
heheheheheheh

No comments:

Post a Comment