My LoViNg FaMiLy

My LoViNg FaMiLy

Monday, June 20, 2011

Sekitar 5 bulan..

Assalamualaikum W.B.T.....

Lama sungguh aku tak tulis kat blog aku ni...bukan ada apa...cuma malas ja nak tulis2 ni....maklumlah dulu masa dok sengsorang kat hostel tu rajin la juga....la ni dah leh dok ngan family balik jadi malas la nak tulis2 ni...
Bermula dari 3/5 ari tu aku dah mula cuti semester.kali ni cuti pjg sgt sampai la bln 9 nanti...pada mulanya aku ingat nak kerja sementara ngan member aku Din yg buka bizness sendiri.tapi mamandangkan dok cari org antaq n ambik ammar kat sekolah tak dak la pulak....yang adapun hanya leh antaq ke sekolah ja...tapi tak leh ambik awai utk ammar ke kelas Tasmik..jadi hajat aku pun tak kesampaian utk bekerrja..

Jadi sekarang ni aku bekerja la kat umah sebagai suri rumahtangga sepenuh masa merangkap penagsuh Ammirah yg sudah tak antaq kat taska..Rutin harian sekarang bgn pagi kalau bini masak tlg panaskan n hidangkan utk Ammar, kalau tak masak kuaq beli.lepas tu antaq dia g sekolah n lepas tu duduk la ngan anak pompuan aku yg sorag tu..kenkakadang kuaq g jalan2 ngan Ammirah utk beli brg umah ckit2..

Dalam bulan 4 ari tu juga aku sempat gak g jln2 kat Sarawak bersama keluarga aku n mak mentua.kami g ngan Firefly ja selama 3H 2M..seronok la g kat sana utk shoping...byk gak tempat kami g kat sana antaranya Pasar satok (beli ikan terubok), Serikin( tempat beli brg2) n byk lagi la tempat yg kami p...dah ytak ingat dah la..
Disepanjang beberapa bulan nie byk juga perkara yg berlaku antaranya...aku la ni leh dikatakan kerap juga la balik ke kg...cuma ari tu ja la yg lama ckit pada bulan 4 sebab dok tgh exam..tapi la ni lagi la nak kerap balik sebab dah musim buah durian luruh..buah moktan dah masak...2 thn lepas aku kurang la makan buah durian kat kg..maklumlah dok jauh..nak balik tu jrg juga la..


No comments:

Post a Comment